Selasa, 4 Ogos 2009

Pemasalahan Pasar Malam

Pasar Pagi dan Pagi Malam dikawasan saya boleh dikatakan kesemuanya pasar pagi dan pasar malam yang tidak berlesen antaranya :-

1) Pjs 6 - Kg Lindungan
2) Pjs 10 - Taman Sri Subang,Taman Dato Hormat

Boleh dikatakan kesemua pasar pagi dan pasar malam tersebut telah beroperasi sejak 10 tahun yang lalu dan ada juga yang telah beroperasi 8 tahun yang lalu...

Pasar malam yang di Pjs 10 Taman Sri Subang pula telah mengganggu penduduk perumahan tersebut dan menjadi satu isu yang besar bagi penduduk disana dan ada yang terpaksa berpindah dari situ...

Saya telah berbincang dengan pihak MBPJ bahawa segala pemasalahan berkenaan pasar pagi dan pasar malam dikawasan ini akan diselesaikan selepas hari raya memandangkan bahagian perlesenan kini sedang sibuk bagi menyelesaikan lesen ramadhan...

Begitu juga dengan pemasalahan pasar malam di Pjs 10 Taman Sri Subang ianya insyallah akan dialaihkan dalam tahun ini juga...

Pihak MBPJ pun buat masa ini telah mengadakan temuduga dibeberapa tempat dikawasan saya berhubung dengan pemasalahan ini...

Insyallah selepas sahaja hari raya ini saya akan menumpukan khusus bab pasar pagi dan malam dikawasan saya ini...

Tiada ulasan: