Khamis, 11 Mac 2010

Kempen Cegah Denggi Mentari Court

Ucapan Perasmian

Antara penduduk yang turut sama hadir

Pegawai Kesihatan MBPJ menerangkan tentang bahaya aedes

Pengerusi Surau Mentari Court


Peralatan yang disediakan oleh pihak MBPJ


Pada 06 march yang lalu saya bersama kakitangan Jabatan Kawal Selia (Kesihatan) MBPJ beserta JMC dan juga penduduk Mentari Court mengadakan program gotong royong serta kempen cegah denggi ...

Rentetan selepas sahaja kes denggi yang membawa kepada kematian di Pjs 5 dan juga kes denggi yang semakin meningkat sertakesedaran masyarakat yang terlalu kurang tentang denggi saya bersama pihak MBPJ akan mengadakan kempen ini di seluruh zon 24 tanpa mengira dibawah pihak majlis atau pun tidak penyeliaannya .....

Jika dua bulan lepas telah diadakan di seluruh kawasan Desa Mentari dan Kg Lindungan selepas itu di Pjs 5 Desaria (Fasa 1) kini saya mengadakannya di Mentari Court dan insyaalah pada hujung bulan march atau awal februari saya akan mengadakannya di Pjs 5 ( fasa2) pula dan yang terakhir pula akan diadakan di Pjs 10 ...

Saya amat berharap agar setiap daripada kita sama-sama menjaga kebersihan kawasan persekitaran dan yang harus diingat nyamuk aedes ini amat menggemari kawasan takungan air yang bersih bukannya yang kotor...



Tiada ulasan: