Khamis, 30 Julai 2009

Mesyuarat Penuh Majlis


Pagi tadi saya menghadiri Mesyuarat Kali Pertama Full Board kali pertama selepas angkat sumpah kali ke 2 sebagai Ahli Majlis Majlis Bandaraya Petaling Jaya...
Banyak perkara yang diperbincangkan bagi satu anjakan yang baru untuk kami perbincangkan bagi kami merialisasikan tugas baru kami selaku Ahli Majlis...
Walaupun pada hakikatnya satu ujian yang besar yang perlu kami tempohi untuk tugasan ini...
Alhamdulillah saya masih lagi berada
dalam zon 24 zon yang sama seperti dahulu serta jawatankuasa yang sama juga seperti yang dulu...
Zon 24 ini merupakan zon yang terakhir dalam kawasan MBPJ,merangkumi Pjs 5,6,7,8 dan 10,penduduknya pula merangkumi sekitar 73000 orang penduduk...
Sahaja saya berseloka dalam mesyuarat tadi,apabila ada ahli majlis yang dok bising-bising berkenaan kawasan zon yang perlu ditukar suka sama suka,tapi tak ada seorang pun yang hendak kawasan saya walaupun saya menawarkan secara rela kepada mereka,katanya tempat saya penduduk ramailah, brutallah, nanti tak tidur malamlah dan bermacam-macam lagi...
Bagi saya kecil atau besar itu bukan ukuran yang penting kita telah diberi amanah perlu dilaksanakan dengan amanahnya...
Saya juga mengambil kira tanggungjawab yang diamanah oleh YB Nik Nazmi supaya saya membantu beliau dikawasan zon 24 ini kerana selain dari itu saya juga telah mengenali dan tinggal di kawasan tersebut sejak 1979 lagi...
Apa pun mesyuarat penuh tadi nampak banyak perkara-perkara yang perlu diselesaikan lagi terutama antara ahli-ahli majlis dan juga jabatan-jabatan,saya juga mencadangkan agar jabatan-jabatan yang terdapat banyak kakitangannya perlu dirombak semula bagi menampung jabatan yang kurang kakitangannya pula kerana inilah salah satu puncanya banyak kerja-kerja yang tergantung dan tidak dapat dilaksanakan...

Tiada ulasan: