Khamis, 30 Julai 2009

Mesyuarat Bersama Mentari Properties




Baru sebentar tadi saya mempengerusi dan menghadiri satu mesyuarat bersama pihak pemaju iaitu Mentari Properties serta pihak MBPJ berkenaan keretakkan bangunan...
Permulaannya memanglah pihak pemaju akan mempertahankan hak beliau dengan seribu satu alasan,namun saya memberitahu beliau ini melibatkan nyawa manusia yang tidak boleh ditukar ganti sekiranya terjadi apa-apa kepada penduduk...
Kisah keretakkan dan ketidak stabilan bangunan /kediaman blok 2 desa mentari ini telah mendapat liputan meluas dibeberapa akhbar-akhbar tempatan tentang kisah ini sehingga ianya dilawati oleh Exco Perumahan Negeri YB Iskandar Samad sendiri...
Menurut kata pihak Mentari perkara sebegini sememangnya biasa berlaku pada semua bangunan di Malaysia ini tambahan pula ianya adalah tapak tanah lombong sekaligus menimbulkan kerisauan kepada penduduk...
Pihak Mentari juga menyatakan bahawa kerja kerja pembaikkan telah pun mula dibuat dan akan dipantau dari masa ke semasa...
Alkisahnya blok ini telah mengalami berbagai kerosakkan sebelum seperti bumbung tercabut pada tahun 2004 apabila dipukul angin dan pihak Mentari pun menyatakan bahawa keseluruhan bangunan/kediaman dari blok 1-8 (dibawah jagaan saya) telah pun mempunyai CFkekal...
Terdapat juga rungutan dari pihak Mentari bahawa beliau menghadapi masalah pembayaran penyelengaraan dari penduduk,bagi saya itu bukan alasan untuk beliau menyatakan alasannya...
Walau bagaimana pun saya minta pihak Mentari memberi segala lapuran terperinci dari MBPJ,perunding (arkitek) Mentari serta kerja-kerja telah dan akan dibuat diserahkan pada saya dan dibincangkan dalam masa seminggu dari sekarang...

Tiada ulasan: